Familjescouting

Familjescouting 3-7 år

Familjescouting är scoutverksamhet för barn under åtta år, som tillsammans med en vuxen gemensamt deltar i verksamheten.

Vi har möten en gång i månaden, alltså 4-5 möten per termin. Vi har ingen undre åldersgräns, men generellt sett har barn från tre år störst behållning av verksamheten. Vi är mycket utomhus, och med våra scoutnallar Parum och Magna utforskar vi scouting. Som familjescout får man testa på mycket av det som de äldre scouterna gör – allt från lek i skogen till att lära sig nya saker eller testa att sova över på läger.

Den vuxne som deltar tillsammans med barnet måste såklart inte vara en förälder. Det kan även vara t.ex. mor-/farförälder, annan släkting eller en annan vuxen som barnet känner väl.

Intresset för familjescouting är stort, och vi tar därför primärt in nya familjer vid höstterminsstart.

Vill du bli Familjescout? Fyll i formuläret Bli Scout en gång per familjemedlem som vill delta.

Ledare på avdelningen Familjescouting